Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij

Radni pytają o remont szkoły w Strzelnie. Jest odpowiedź

PB 07:34, 20.12.2025 Aktualizacja: 07:37, 20.12.2025
Skomentuj

Radni Rady Miejskiej w Strzelnie skierowali do Burmistrza Strzelna interpelację dotyczącą prowadzonego remontu w Szkole Podstawowej im. A.A. Michelsona. Pismo zostało złożone 27 listopada 2025 roku przez radne Barbarę Narbut i Monikę Stanek oraz radnego powiatowego Pawła Jankowskiego.

W interpelacji autorzy zwrócili się o udzielenie szczegółowych informacji na temat zakresu i organizacji prac remontowych. Jak wskazano, pytania zostały sformułowane w związku z docierającymi sygnałami dotyczącymi realizacji inwestycji oraz w trosce o racjonalne i gospodarne wykorzystanie środków publicznych.

Radni pytali m.in. o to, czy przed rozpoczęciem robót przeprowadzono audyt techniczny planowanych prac oraz kto sporządził ewentualne analizy stanu istniejącego. Wystąpili również o informacje dotyczące sporządzenia spisu elementów przeznaczonych do wymiany, ich wieku oraz ewentualnych wcześniejszych napraw. Kolejne pytania dotyczyły odpowiedzialności za wywóz odpadów budowlanych, kosztów ich utylizacji, możliwości ponownego wykorzystania niektórych elementów oraz nadzoru nad prowadzonym remontem.

W odpowiedzi na interpelację burmistrz Strzelna Dariusz Chudziński przekazał, że w zakresie prac objętych remontem sporządzono ekspertyzę techniczną instalacji elektrycznej, której kopię dołączono do odpowiedzi. Jak poinformowano, nie zlecano natomiast ekspertyz dotyczących wyposażenia łazienek szkolnych ani stanu technicznego dachu. Wskazano, że elementy wyposażenia sanitarnego pochodzą z lat 80. XX wieku, a dach nigdy nie był poddany kompleksowemu remontowi, lecz jedynie doraźnym pracom naprawczym.

Z przekazanych informacji wynika również, że nie sporządzono formalnego spisu elementów przewidzianych do wymiany. Szkoła nie dysponuje dokumentacją pozwalającą na ustalenie dokładnych dat montażu wyposażenia sprzed niemal 40 lat.

Burmistrz poinformował, że za wywóz odpadów budowlanych odpowiada wykonawca remontu, a koszty ich utylizacji zostały ujęte w wynagrodzeniu za realizację zadania. Zgodnie z kosztorysem wykonawcy, koszty te wynoszą 5 823 zł netto w zakresie remontu łazienek i instalacji elektrycznej oraz 5 686,67 zł netto w zakresie remontu dachu.

W odpowiedzi zaznaczono także, że pozostałości po remontach, traktowane jako odpady, nie są wykorzystywane ponownie w budynkach komunalnych ani innych obiektach pozostających w zarządzie gminy. Nadzór nad prowadzonymi pracami sprawuje inspektor nadzoru budowlanego Arkadiusz Dreliszak, którego zakres czynności wynika z przepisów Prawa budowlanego.

[ZT]13100[/ZT]

Interpelacja

w sprawie prowadzonego remontu w Szkole Podstawowej im. A.A. Michelsona

Na podstawie obowiązujących przepisów dotyczących prawa do składania interpelacji zwracamy się z uprzejmą prośbą o przedstawienie informacji, w formie pisemnej, dotyczących prac remontowych realizowanych w Szkole Podstawowej im. A.A. Michelsona.

W związku z docierającymi sygnałami oraz w trosce o racjonalne i gospodarne wykorzystanie środków publicznych, prosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:

Czy przed rozpoczęciem prac remontowo-rozbiórkowych został przeprowadzony szczegółowy audyt prac, jakie miały zostać wykonane?Prosimy o przedłożenie protokołu z wyszczególnieniem, kto dokonał przeglądu technicznego oraz sporządził analizę stanu istniejącego.

Czy sporządzono spis elementów przewidzianych do wymiany oraz jaki był jego zakres?W jakim roku zostały zamontowane elementy, które obecnie są wymieniane?Prosimy o podanie dat montażu lub oddania do użytkowania oraz informacji, czy wcześniej były one poddawane naprawom, skoro obecnie są wymieniane.

Kto odpowiada za wywóz odpadów, w tym gruzu oraz innych pozostałości po pracach budowlanych?Prosimy o wskazanie podmiotu realizującego wywóz oraz określenie, kto ponosi koszty związane z gospodarowaniem odpadami.

Jaki jest plan dalszego postępowania z elementami, których stan wskazuje na możliwość ponownego wykorzystania?Czy istnieje procedura pozwalająca na ich wykorzystanie przy remontach budynków komunalnych lub innych obiektów pozostających w zarządzie gminy?

Kto z ramienia urzędu nadzoruje wykonywane prace?Prosimy o wskazanie konkretnej osoby lub komórki organizacyjnej odpowiedzialnej za nadzór oraz zakres tego nadzoru.

Uprzejmie prosimy o udzielenie odpowiedzi w ustawowym terminie.

Z poważaniem

Autorzy interpelacji:

Barbara Narbut

Monika Stanek

Radny Powiatu Mogileńskiego - Paweł Jankowski

[ZT]13105[/ZT]

Odpowiedź Burmistrza Strzelna Dariusza Chudzińskiego

W odpowiedzi na „Interpelację w sprawie prowadzenia remontu w Szkole Podstawowej im. A.A. Michelsona” z dnia 27 listopada 2025 r. uprzejmie informuję, co następuje:

W załączeniu przesyłam kopię „Ekspertyzy technicznej instalacji elektrycznej”.

Ekspertyzy dotyczącej wyposażenia łazienek szkolnych nie zlecono, gdyż okres, w którym były one ostatnio remontowane, przypada na lata 80. XX wieku. Z oczywistych względów brak było uzasadnienia do zlecenia ekspertyzy w tym zakresie.Ekspertyzy dotyczącej stanu technicznego dachu również nie zlecono. Dach nigdy nie był kompleksowo remontowany – wykonywano jedynie doraźne, niezbędne prace remontowe.

Nie sporządzono spisu elementów przewidzianych do wymiany. Elementy wyposażenia łazienek pochodzą z lat 80. XX wieku. Szkoła nie dysponuje wiedzą o dokładnych datach dziennych montażu muszli klozetowych i zlewów, które zostały zamontowane niemal 40 lat temu.

Za wywóz odpadów po remoncie odpowiada Wykonawca remontu. Koszt utylizacji odpadów został uwzględniony w ogólnym wynagrodzeniu za realizację zadania.Zgodnie z kosztorysem przedstawionym przez Wykonawcę, koszty te wynoszą:– w zakresie remontu łazienek i instalacji elektrycznej: 5 823,00 zł netto,– w zakresie remontu dachu: 5 686,67 zł netto.

Pozostałości po remontach, jako odpady, nie są ponownie montowane w budynkach komunalnych ani innych obiektach pozostających w zarządzie gminy. Wykorzystywanie w tym celu odpadów i wyposażenia liczącego kilkadziesiąt lat byłoby nieuzasadnione.

Nadzór nad remontem sprawuje inspektor nadzoru budowlanego Pan Arkadiusz Dreliszak. Zakres czynności inspektora obejmuje działania przewidziane w przepisach Prawa budowlanego.

Burmistrz Strzelna Dariusz Chudziński.

[ZT]13110[/ZT]

[ZT]13107[/ZT]

(PB)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%